onsdag 3 juni 2009

Titel "Värdfamilj" nu oxå på CV:n

Vi har sedan i söndags kväll besök hemma av en pojke från England. Det är så himla roligt och vi pratar engelska typ hela tiden. Nu börjar jag tom tänka på engelska. När stora M ska prata med mej blir det på engelska och igår sa han "tänk om jag glömmer bort svenskan?".... *fniss*

Det fungerar så himla bra och han verkar trivas hos oss. En sportkille som spelar rugby och fotboll. Igår fick han vara med när stora M hade fys, tyvärr var det tester hela träningen men de plockade med mr S anyway - you see! Now I write also in English! Just kidding.... det går över men det ÄR verkligen så kul!

I måndags var på programmet att spela minigolf, igår fysträning, ikväll picknick med alla i klassen och de andra värdbarnen + värdfamiljer och alla lärare från båda länderna och sen sticker vi till Globen och Reebok med hockeyn. Imorgon Vasamuseet och Grönan och sen på fredag åker han hem. Det kommer bli sorgligt - jag känner det redan nu....

Igår fick jag extremt många vuxenpoäng! Jag förberedde picknicken så långt jag kunde. Gjorde kycklingspett med ananasglaze. Till det serveras en pastasallad med salami, basånfläsk (bacon), parmesan, feta och allt annat som är gott. Över detta ringlar du någon av såserna jag gjort. Den ena med grekisk youghurt och konc. apelsinsaft eller hetare såsen med vitlök, lök, youghurt och chilisås. Smaskensfilibajs! Men det kostar på att ligga på topp! Jag kom inte i säng förren efter ett och sen upp halv sju. Jag brukar kunna hålla ett sånt här tempo men jag börjar känna att det är jobbigare och jobbigare....

Full rulle är läget inställt på men i helgen kanske jag får sova.

Ha det bäst!

1 kommentar:

Majsanochmalla sa...

Hej gullis!

Vill bara önska en härlig midsommar!

Pok

Mallahaltbralla