måndag 19 maj 2008

(O)gräs!

Vi har en tomt på typ 600 kvm.. det är inte så mycket men det är jävligt mycke när man måste klippa den! Plus att J´s lilla farmor bor precis bakom oss och behöver hjälp att klippa hennes tomt som är större en Bert Karlssons sommarland.

Så idag tänkte jag vara duktiga mamman och klippa alla j*la tomter och sen äta god spagetti m. köttfärsås med gott samvete fast gräsklippar h*etet ville inte alls med mej idag utan dog efter att farmors gräsmatta kvävt den med blött mossgräs... så jag har alltså 1 + ½ tomt kvar att klippa den dagen som det är torrt och regnfritt - f....n!

Jag skulle verkligen vilja ha ett nytt radhus med pyttelite tomt som räcker att klippa med handjagare i värsta fall... tänk dig att komma hem och bara ställa in sin handväska, jacka och skor i den underbara garderoben som finns direkt innanför dörren. Laga mat i köket som har härliga ytor att röra sig på och skåpen rullar sådär supertyst i sina smorda lister. Maten är ju naturligtvis skitgod eftersom vi äter så himla nyttigt och vi blir så smala stora J och ja att vi snart inte ens syns i tapetskarvarna... som förresten är stockholmsvita - tapeterna alltså... Barnen som direkt stuckit upp på sina rum när vi kom hem har plockat in alla sina leksaker i skåpen så det är rena schyssta ytor utan prylar att behöva plocka upp... *suck*....

Bättre att vakna och inse faktum, jag är värdelös på att göra rabarberkräm eftersom jag glömmer kastrullen på spisen så nu luktar "klistret" mer än brinna, bränn, brunnit! Bara för att jag hellre ville kolla på trean och se hur andra familjer kan göra med sina fina och spejsade hus...

Fast jag är jävligt bra på att svära! Om det är någon merit... jag svär som en värsta sjörövarpirat eller ett galet fruntimmer med tourettsyndrom...

Mina barn älskar mej iallafall som jag är - tror jag....

bajbaj

Inga kommentarer: