torsdag 21 augusti 2008

Sommarsummering

För att få ihop en kort summering av sommaren måste jag typ berätta från maj till augusti... låter det vettigt? Näe men det måste göras.

Vi har haft så najs! Hockeyläger i Leksand veckan efter midsommar som var mer än bra - det var bäst!Killarna var toppen och ledarna ägde. Jag åker hem och jobbar i 3 veckor och tar tåget upp och ner över helgerna. Semestern börjar och vi inleder med loppis i byn. Kompisarna som vi loppar med har den sötaste doggen som finns. Buza har varit med oss sen liten valp och vi älskar henne hela familjen.

Helgen går och veckan börjar. Buza verkar inte må bra och åker till veterinären onsdag morgon för att inte komma hem igen - sorgen är mer än stor och jag gråter med groggen i handen...

Lördag morgon ringer telefonen och big J går upp och kollar mobilsvar. Hittar honom stirrandes i förtältet några minuter senare - våra bästa vänner har förlorat en mkt nära anhörig i en drunkningsolycka. Gråter bort dagen...

Kommer hem helgen därpå för att höra att min gulliga farbror åkt tillbaka till sjukhuset på lördan inlagd med värk och ont. Måndag morgon står vi på Hovet för att starta hockeyläger för den sista veckan - härligt och kul med alla nya spelare. Känner att det är bra och jag försöker att inte tänka så mycket på det runtomkring. På onsdagen kommer budet - han har lämnat oss! Gråter då och nu....

Begravningar väntar nästa torsdag och fredag - hur orkar man?

OaO

5 kommentarer:

Monica sa...

ja du ibland kommer allt på engång, beklagar sorgen! ;(

Sen vill jag bara säga att jag faktiskt brukar läsa din blogg, men inte kommit mig för att kommentera ännu..

Hittade hit från Mallabralla för ett bra tag sen ..

Laila sa...

Ibalnd är det bara för mycket! Å på nått konstigt vis överlever man det. Man får rasa ner i det svarta och lessna. Men glöm inte att klättra upp igen!

Majsanochmalla sa...

Lilla Tanjavännen...

Det finns inga ord.. Men sorgen måstae få ta plats..

*kramar om dig hårt och länge*

Mallafinnshärbralla

Camilla sa...

Men lilla gumman, sicken rent ut sagt...jävlig sommar du har haft, även om de har varit bra inimellan...stackars dej:(
Jag tycker du skall prova på att sy en tildadocka, jag e heller ingen sömmerska bara så du vet, raksöm....de e va jag klarar av, men mönster o dyligt, nej de klarar jag inte....prova;)

Kram på dej min bloggvän.

Sanna F sa...

Oj vad mycket sorg ni har fått vara med om under sommaren! Skickar en stor stor stor mega kram!!!