torsdag 2 april 2009

Blommor i sitt hår

Allt lugnt i simhallen. Inga spretande skrev och ormmänniskan har tydligen följt mitt råd att vara hemma istället och ömsa skinn. Däremot var där en höna i modell medelålder med blommor i håret. Det var ju fint. Vi promenerade över från Medis till Slussen och lilla O behövde absolut korv m. bröd.

Nu väntar ungarna på käk. Här ska lagas god pastagratäng. Recept som jag hittat i dag på Arlas hemsida. Men nu har något hakat upp sig. Hemsidan hos den glada kon har tydligen fått galna kosjukan. Min dator söker och söker men inget händer. Jag skiter i det och kör på ändå.

Som kvällsaktivitet har familjen placerat städning som första station. Men som alltid slutar det säkert med att jag får ratta dammsugare och plockeri själv. Det är det som är tristast. Plocket.

Tjing!

Inga kommentarer: