tisdag 9 december 2008

Viktiga tankar

Jag har bestämt mej. Jag ska spara till en ordentlig kamera. Sen ska jag dokumentera allt mina prinsar lämnar sina fotspår i. Tanken slog mej nyss, hårt och brutalt, att allt går i 280 och jag vill inte efteråt ångra mej. Att fånga in härliga, roliga, knasiga och konstiga minnen med fotografi och text kan jag på mitt sätt lämna avtryck i detta och sedan låta minnet leva vidare lite till...

Och... Är det så himla viktigt att "vara" någon? Jag strävar hela tiden efter att uppfylla andras önskningar och förväntningar att jag antagligen glömmer bort mej själv och vips traskar jag runt i ett par förstora jeans, en tröja som gjort sitt för länge sen och ett fejs som skulle behöva helrenoveras... Jag som faktiskt vill gå ner i vikt, varför åt jag den jävla hamburgaren till middag? Visst, den var mer än god men oxå mega fettig. Nu skulle jag knyta på skorna och promenera mej svettig och låta ångesten ramla av på trottoaren istället men big J jobbar o barnen sover.

Varför kan inte det räknas som superbästigt av en att vara den man är och skita i vad andra kanske tycker? Ska det vara så jävligt svårt?

2 kommentarer:

Monica sa...

tankabanka;) ja varför kan man inte tänka så? vet ej har ej s´var ;(
Önska dig kameran i julklapp ;)

Suzie sa...

Ja, varför???
Ibland undrar jag om det inte är mina egna hjärnspöken som djävlas med mig. För det är ju aldrig någon som sagt direkt till mig att jag inte duger, att jag är tjock, ful, tråkig osv osv
Ändå tror jag ibland att andra tycker så och försöker förändra mig för att behaga andra. När jag istället skulle lägga mer tid på att behaga mig själv, att följa mitt hjärta och vara sann mot mig själv.

Så du är inte ensam om att tvivla på din egen duglighet. Men det positiva är att vi i dessa lägen oftast tar oss i kragen och förändrar något t.ex. kost, motion, utbildning etc. Jag tycker utveckling är något positivt och måste alltid ha olika mål i sikte annars blir mitt liv trist.

Jag hoppas promenaden var skön om inte annat så efteråt.

Trevlig helg!