tisdag 7 oktober 2008

Organiserat kaos

Här händer det mer än vad jag egentligen har utrymme för i huvet. På fredag går startskottet för lagets cup som håller på hela helgen. Cupgeneral är jag och det är kul men samtidigt lite läskigt då det är första gången för mej. Med många trådar att hålla i och så duktiga föräldrar som hjälper till så ska det gå utmärkt men ändå kan jag inte pusta ut förrän söndag kväll kommer och allt är klart...

Samtidigt som det här är på gång och bara ökar stressnivån i blodet så blir jag uppringd för en vecka sen med förfrågan om jag kan ta med 6 spelare till Globen i helgen för att delta under inledningen av NHLmatcherna. Behövdes det lång tid att fundera?! näe - inga problem! Och killarna fixade det galant, trots missöden runt i kring dem, och vi fick första parkett precis bredvid sargen och kolla på matcherna - det var guld! Kul och intressant upplevelse...

Nu sitter jag här och väntar på svar från företaget som jag besökte av den anledningen de behöver en ny säljare, (han skulle återkomma efter v.43). Och jag är verkligen ny! säljare - har inte arbetat som det tidigare men jag är en jävel på att snacka och vara trevlig så OM jag får erbjudandet måste vi ha familjeråd och prata för- & nackdelar. Behöver verkligen få annat att göra, känner så att utgångstiden som sekreterare är passerad med råge och glädjenbarometern som är viktigast för att gå till jobbet är på minus - det suger! Men om det inte blir ett positivt svar, vad gör jag då?! Måste hitta något nytt!!! Någon som vill ha en glad prick i gänget, som har mega lätt att få kontakt
med nya människor, gillar att fixa med layouter, färger, former, älskar när det händer mycket, har lätt för att lära sig och bara är så nyfiken på nya saker?! Kontakta mej bums!

2 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Det kommer bli bra Tanja... Framfötterna nu!

Pok

Mallahållerallatummarochtårbralla

Camilla sa...

fy va jobbigt...jag kan ju säga att du har i alla fall ett jobb och de sägs ju att de e lättare att få ett jobb om man redan har ett....jag har inget jobb och de SUGER kan jag säga och stämplingsdagarna e strax slut...snacka om panik, men jag vet hur de käns att ha ett jobb och ändå tycker de e dödens att gå dit...fy, jag har oxå suttit i den sitsen....skulle de visa sej at "tack för din ansökan..MEN tjänsten e tillsatt av annan sökande"...så fortsätt ändå, för din tur kommer...gaska upp dej så ordnar de sej..

kram på dej
Camilla