torsdag 13 november 2008

Dagarna innan jag ska ha mens har jag alltid värsta farten, både på jobbet och hemma. Jag hinner med hur mycket som helst och städar, rensar och donar men sen så fort "moster är på besök" då tappar jag fart... E inte de konstigt?!

I tisdags hade familjen hockeyfritt så då är det städning som väntar. Jag började lite smått i lilla Os rum som såg ut som ett bombnedslag. Sakta men säkert grävde jag fram sängen och tillslut kunde jag tom se golvet! Efter allt röj kunde jag påbörja återuppbyggandet. Vid det senaste besöket på IKEA (då jag fick onda ögat!) införskaffades en enkel vit hylla, schyssta konsoller och en tuff grön lampa. Detta vart tänkt att lilla O skulle ha som tv/playstation hylla ovanför sängen. Men när jag väl höll på med omorganiserandet av hans rum ändrade jag mej och nya planer tog vid. Med risk för att hyllan med tv och allt skulle ramla ner i huvet på honom så kändes det bäst om jag tänkte om... Hyllan kom iallafall upp och annat bra att ha fick oxå plats. 2 st. tavellister sattes upp längs utmed sängen på väggen och där fick många fina teckningar och fotografier plats. På Panduro hade jag hittat samma dag alldeles underbara dekorations monsterklistermärken som jag kletade dit lite här och var... Mer än nöjd med resultatet var både jag och lilla O när vi tittade oss omkring vid läggdax.








Nu har jag fått ok att boka in mej på de kurser jag fick TA-medel till och jag riktar in mej på december och januari SEN ska jag söka nytt jobb!!! Senare idag har vi avdelningssemiarium på ett hotell i närheten med efterföljande middag, blir säkert trevlig men tyvärr är min söta vän Oooliisen krasslig så hon kommer inte med, får försöka klara mej utan henne. Imorgon är det äntligen fredag och bara träning för lilla O, lagomt att sen att äta hämtmat och svimma i soffan.

Sol på er!





7 kommentarer:

Monica sa...

sol på dig med ! va duktig du är som fått i ordning;) hur många dagar i veckan tränar O ?
Kram...

Herr o fru Lundin sa...

Hallo Monica, ja de e så skönt med ordning o reda! Sen skulle du se vår källare där jag och big J bor -värre än ett bombnedslag MEN snart sätter jag igång där med. Kanske nästa gång "moster är på besök"...

Herr o fru Lundin sa...

Monica igen: lilla O tränar ungefär 3 gånger i v. och sen blir det oxå gärna en match under helgen. Tur att jag älskar min vinterjacka... kram på re!

Suzie sa...

Tack för omtanken. Jag mår betydligt bättre idag. Lite sömn var det som behövdes. Jag sover i vanliga fall bara 4-5 timmar per natt. Men när jag fick migrän hade jag bara sovit 2 timmar. Så nu vet jag att det är för lite.

Kul att röja och få ordning. Jag jobbar som bäst när jag har hysteriskt mycket att göra. Då blir jag råfokuserad och hinner påbörja och slutföra massor av saker.

Jag har ju också barn som tränar mycket så man är som en taxichaffis mellan varven. Jag hatar kyla så jag är jätteglad att mina barn sysslar med inomhusidrotter.

Ha en trevlig helg.

Sanna F sa...

Ja sol behöver vi alla idag! :)

Vad kul att göra om och hitta på nya förvaringslösningar!!! Söta monster!!!

Kram till gulliga dej!

Monica sa...

kikar in o kollar läget ;)

Majsanochmalla sa...

Hahha... Tanja.. Som oss flesta andra då..

Ha det bäst tjejjen!

Pok

Mallamensmonsterbralla