lördag 8 november 2008

Livet i 290

Äntligen har bakussmällus typ värstastevärsta börjat lägga sig. Medicinen, förutom 2 alvedon, var absolut den middag som mamsen bjöd på och tårta till efterrätt...mums! Tog en liiten bit av tårtan för att inte förstöra för mycket av den första veckans nedgång? i kilo då jag på måndag varit viktväktare i en hel vecka! Vinet jag hällde i mej igår kväll vågar jag inte ens ta med i matdagboken för jag skulle hamna på minus en miljard och inte få äta på ett halvår. Visst jag skulle ju gå ner och bli smärt fort då men det är lite väl drastiskt även för mej... så jag "missade" att fylla i det istället.

Morgondagen bjuder på bandymatch direkt på morgonen, paus fram till lunch då lilla O har hockeymatch och jag & big J ska sitta i båset för första gången bakom rattarna och hålla reda på klocka och musik - det ska bli spännande och om vi har tur blir vi bannlysta i fortsättningen. Direkt efter matchen ska lilla herren på kalas hos en kompis och stora Ms match startar klockan två. Efter hans match är det föräldramöte och lilla O ska plockas upp från kalaset fyra... det riktigt rister i kroppen på mej av spänning - kommer vi kunna hålla alla puckar i luften samtidigt?! Har vi tur får lilla O oxå med sig presenten till födelsedagsbarnet...

Jag blir så trött av att bara skriva ner detta så hur i hela helvetet ska vi få det att funka...?! MEN "det brukar lösa sig sa kärringen som sket i vasken"...

Nu ska jag sätta mej och plugga

"tystnad - tagning!"

7 kommentarer:

sofie sa...

Jag håller en tumme att allt ska gå vägen för er,men snacka om fullt ös hela dan.

Majsanochmalla sa...

Tanja.... Kom till Papprika i morgon... Lite bloggkompias kommer också dit! M o Jag tar ungarna med oss!

Pok

Mallasnällaråbralla

Pok

Mallasynsimorgonsnällaråbralla

Monica sa...

jag ska också dit ;) med kommandoran

Suzie sa...

Hoppas tidsschemat höll, att alla kom dit de skulle förhoppningsvis i tid och att matcherna slutade med vinst!

sofie sa...

Hur gick det hann ni med allting?

Herr o fru Lundin sa...

Sofie: Jo, vi hann allt. Med framförhållning och bra planering, dvs. jag skickade big J på allt! så gick det vägen...

Gissa vem som somnade i soffan?!

Herr o fru Lundin sa...

Suzie, majsanoch malla å monica: såg att ni varit på paprika samtidigt - suck... hade förhoppning om att få träffa er men det blev så sent efter ungarnas hockey. Ni hade väl supertrevligt som alltid förstås *surt*

Matcherna slutade med en storförlust och en vinst. En glad och en sur kille hem - de e kul nästan jämt....

Kram på er!