tisdag 18 november 2008

En helt vanlig tisdag....

Ibland önskar jag att jag kunde få bryta benet eller nåt, eller jo, benet för då kan jag fortfarande använda händerna och tänk vad jag skulle pyssla!! Jag längtar verkligen efter att bara få släppa ner arslet på stolen och hugga in i allt fint som bara väntar... och jag har så många ideer! Skulle vilja göra fina minnesaskar till syrrans sötnosar, en varsin "3-bra-grejer-om-dagen"bok till pojkarna och något bra till syrran, mamma och moster. En jul gjorde jag lampskärmar och det var mycket uppskattat. Skulle kunna tänka mej att göra det igen men måste då åka förbi en tjej i Djura utanför Leksand som säljer alldeles underbara papper, levererade från Indien. Bara känslan att dra handen över dem försiktigt ger mej ståpäls...! En annan gång gjorde jag chokladpraliner typ till mammsen - oxå uppskattat.. Jag har alltid gillat at göra saker till mina nära och kära när de av anledning ska uppvaktas. Ett av mina första alster fick först mormor sen när moster ett par månader senare fyllde fick hon samma teckning... man ska inte överarbeta saker...

På big J´s jobb har idag ett antal personer fått besked om att de inte får fortsätta sin anställning - tänk vad gräsligt så här innan jul och ledighet. Men tänk oxå vilken möjlighet att under ett par månader med lön och kanske en sån där coach som ska hjälpa en upp till ytan igen skulle kunna göra en lycklig och ge en tid att riktigt fundera över vad man vill göra?! Men jag skulle nog använda tiden till att städa, tvätta, stryka, sortera, städa lite till, tvätta, stryka och sortera ungefär (för som statligt anställd blir man inte varslad - man säljs på Blocket i bästa fall) så, så här skulle nog dagarna se ut... Ibland kan man tro att det är ett stort gäng bruttor som bor här och som byter kläder var femte minut och inte 2 pojkar modell yngre och en modell medelålder - när börjar medelåldern? Är det när man börjar märka att det på kärleken växer hår på ställen som man inte visste att det skulle göra, ur både näsa och öron och lurvet i nacken börjar glida ner mot svanken eller när man gnäller över hur jobbigt det är med alla jävla turister på Drottninggatan vid lunchtid?!

Nu har jag iallafall gett mej den på att hinna till mitt favoritställe för total avkoppling - Papprika - och dit har jag tänkt ta med en hel hög med goda, härliga vänner. Hoppas bara att många av dem kan för här ska pysslas och de e snart - om 9 dar!!!

Imorgon är det dax för skolan igen för min del och jag ser verkligen fram emot det. Litteraturredovisning väntar och samtalsträning - wow, jag ryser i hela kroppen för allt vad det känns "vuxet å moget" - jag döör, att jag blir äldre än 16 kommer nog aldrig att hända...men det är jävligt spännande!

Förresten så upplyste lilla O härom kvällen att han hade med sig sin dildo i duschen!!! Han menade "poppen" men stora M hade använt ordet för att beskriva något annat och det var visst bara vissa delar som fastnade hos lillebror - tur? jag väntar lite till för att höra om ordet var tillräckligt hett för att stanna i ordförrådet...

Nu måste solen lysa på er!!!

1 kommentar:

Monica sa...

hahaha dildo i duchen ;)
du akta dig för va du skriver så du inte bryter bena nu fr det vill du inte !
Papprika 9 dar ? måste jag kolla upp!