fredag 7 november 2008

Onda ögon

När jag åker till mitt älskade IKEA har jag som oftast med mej barnen. Näe, dom gillar det inte men de har inget val ibland... Då försöker jag alltid få en sån där familjeplats för bilen - jag gillar dom verkligen eftersom folk nu för tiden inte sätter en lapp på rutan och berättar om de råkar ha slagit upp dörren i sidan på mitt vrålåk. På familjeplatserna finns plats! och jag har barn i bilen och får därför stå där - inget att diskutera!

När jag sen ser dom här platserna vara fullproppade med firmabilar, utan utrymme för varken barnstolar eller barnvagnar i, och pensionärer bakom ratten får jag onda ögat! Jag blänger och visar tydligt att de är förpassade till platser med liiite färre centimetrar och liite längre bort från butikens entré eller utgång.

Igår gör jag ett besök i mitt underbara vattenhål och har med mej stora M (10-år) - vi ska köpa fixa lite inför lilla O´födelsedag.

Glider in på parkeringen, hittar den bästa familjeplatsen som finns som är en hörnplats -tacktacktack! Bredvid mitt vrålåk står en rishög och familjen håller på att packa in sig. Vi hoppar glatt ut och frugan i bilen bredvid slänger iväg............ ONDA ÖGAT mot MEJ!!!! VAD har jag gjort för att förtjäna en sån blick?! Såg stora M FÖR stor ut för att vara ett barn eller?! Är det åldersgräns på hur gamla barnen ska vara för att man får stå där så tycker jag faktiskt att 10 inte är för gammalt, eller?!?

Don´t mess with my vrålåk!!!

1 kommentar:

Monica sa...

oj det där lät farligt ! har jag inte tänkt på jag ska också börja ta denna platsen även om jag inte har barnvagn,men jag har en 13 åring ;) ha en skön helg hoppas du hitta en massa kul på ikea...